Skoda Kodiaq. Позакласова. Перший тест в Україні.
Skoda Kodiaq. Позакласова. Перший тест в Україні.
Skoda зуміла серйозно схвилювати автомобільну громадськість своїм новим кросовером Kodiaq – з моменту появи передсерійного прототипу в березні 2016 року він не пропадав з поля зору автомобільних журналістів. Що й казати, градус інтересу розжарювали продумано і поступово, а кульмінацією всього дійства стала навіть не презентація на підмостках Паризького автосалону, а тест-драйв на сонячній і теплій Мальорці через кілька місяців. І InfoCar.ua також опинився серед запрошених!
Після прибуття в аеропорт нас зустрічав цілий автопарк Skoda Kodiaq різних кольорів та модифікацій, з яких нам було запропоновано кілька версій. Забігаючи наперед зазначу, що всі вони були п'ятимісні, але на гальорці мені також вдалося посидіти, про що розповім трохи нижче. Отже, першим мій вибір ліг на бензинову модифікацію Kodiaq з турбомотором 1.4 на 150 к.с. та 6-ступінчастою DSG. Як поїде великий кросовер з таким движком? А як щодо витрати? Інтерес зовсім не марний, тому що це одна з модифікацій, яка пропонуватиметься на нашому ринку. А для ліфтбека Octavia цей силовий агрегат останнім часом дуже популярний! Одним словом, у мене в руках ключі від потенційного бестселера моделі.
Зустрічаємо по одягу
Різнокольорова палітра автомобілів, що вишикуються в кілька шеренг, дає рідкісну можливість побачити, який автомобіль наживо в різних варіантах забарвлення. Сподобалися білий, коричневий і темно-зелений кольори, а от червоний для такого цілком великого кросовера виглядає надто грайливо. Хоча жіноча аудиторія може оцінити! Під відкритим небом, поза виставковими павільйонами, Skoda Kodiaq виглядає великим, але в той же час "смаженим" автомобілем. За своїми габаритами (4.69 м. у довжину, 2.79 м. колісної бази та 1.67 м. висоти) він перевершує середньостатистичні кросовери класу С-SUV, до яких належить і нове покоління соплатформенного Volkswagen Tiguan. Саме з ним звикли порівнювати Кодьяк мої колеги по цеху. Але й до більш статусного та люксового Touareg (4.8 м. довжини, 2.89 м. колісної бази) не дотягує.
Кузов за сучасною модою концерну VAG хизується точеними лініями, а все зайве було знято дизайнерами під шефством Йозефа Кабана ще на стадії пластилінового макета VisionS. Звідси глибокі виштампування на дверях та кришці багажника. У профіль силует візуально сприймається довше завдяки практично горизонтальним лініям даху та бокового скління, а також колісним аркам з рівними секціями. А ось дивиться на навколишній світ нова Skoda дуже грізно, через прищур звуженої головної оптики. А в здавалося б “усміхненими” ґратами радіатора добродушності мало. Отже, тут Kodiaq повністю виправдовує своє ім'я яке запозичив у підвиду бурих ведмедів – родича гризлі та одного з найбільших сухопутних хижаків.
З цікавих особливої фронтальної частини варто відзначити передні протитуманки, що причаїлися одразу під фарами. На темній машині вони не впадають у вічі, а от на світлій помітні відразу. Після рестайлінгового Yeti мені здавалося, що в Skoda більше не експериментуватимуть з оригінальною, але я помилявся. Пошуки свого стилю продовжилися не тільки на новому Kodiaq, але і на рестайлінгової Skoda Octavia. Не відразу помітна і проріз під фальшрадіаторними ґратами, які роблять її ще фактурнішими.
Внутрішній простір
Закинувши речі в чималих розмірах багажник - до нього ми повернемося трохи пізніше - стрибаємо в салон. Тут наша тестова Skoda Kodiaq зустрічає нас світлим ошатним салоном з комбінованим оздобленням зі шкіри та алькантари. Верхня частина торпедо виконана з темного та м'якого пластику, а поділ на водійську та пасажирську зони виконано оригінально: центральна частина передньої панелі тут ніби увігнута та прикрашена 8-дюймовим мультимедійним дисплеєм (в "базі" 6.5 дюймів) під гарним глянсовим склом. На підтанцьовці поверхом нижче блок клімат-контролю, для більшої зручності користування розташований під великим кутом нахилу.
Широка декоративна вставка на торпедо перед переднім пасажиром не просто заради меблів - це кришка ще одного боксу, в який легко увійде і блокнот, і півлітрова пляшка води. Сам декор "під дерево", як я зрозумів, єдино можливий варіант, принаймні на всіх фото і у всіх екземплярах Кодьяк він однаковий. Ошатна мультимедіа на практиці не підвела ні за швидкістю спрацьовування, ні за насиченістю своїми функціями. За потреби за допомогою окремої SIM-картки можна зловити мобільний інтернет і роздавати його на автомобіль. Також стають доступними і численні онлайн-сервіси.
На місці водія регулювань і сидіння, і рульового колеса не те щоб вистачало, а для мого зростання 1.82 було навіть із запасом. Сидіння підганяв під себе за допомогою електроприводів, попутно відрегулювавши поперековий підпір, а кермо за допомогою механічних регулювань. Піддержка помірна, і прийме людину і більшу комплекцію. Тож влаштуватися вдалося з комфортом та за всіма канонами правильної посадки. Особливо в цьому плані порадувало кермо, яке саме по собі наче й немаленьке, але й на колінах не лежить, і показання приладів не перекриває. Але ось сама "приборка" засмутила. Не те щоб я був поборником електронних екранів, які повільно, але впевнено витісняють аналогові “лічильники”, але білі цифри показників на світлому тлі більш-менш виглядають лише у темний час доби, а вдень губляться. Не сподобалося і радіальне оцифрування. Меню борт-комп'ютера зі зручним перегортанням сторінок традиційно буяє різними показниками, так що водій потрібної інформацією не обділений.
На другому ряду виявилося навіть просторіше, ніж я очікував! Приємний бонус 7-місної концепції моделі, навіть якщо у вас є її 5-місне виконання, як у нашому випадку. Адже великий дверний отвір, висота салону та простір до спинок передніх крісел нікуди не діваються! Тому тут навіть можна робити піруети а-ля Superb, закидаючи ногу на ногу, при цьому навіть підводячись - над головою місця теж з великим надлишком! Диван м'який та зручний, так що у дальній дорозі буде зручно. А для більшого комфорту є шторки на вікнах, можливість регулювання температури, триступеневий підігрів, складні столики та різні рішення у фірмовому стилі Simply Clever. І якщо парасолькою в торці дверних карт і скребком у кришці лючка бензобака вже нікого не здивуєш, то тримач для планшета або підголовник для заднього ряду (щоб зручно поспати в дорозі і голова не завалювалася на бік) це новенькі фішки. Усього ж їх у Kodiaq близько 30 штук.
Багажник та третій ряд
І частина з них чекає на майбутнього власника в багажнику. Гачки, перекладини, знімний ліхтарик, фіксатори для підлоги, петлі і т.д. Але навіть не продуманими та корисними хитрощами підкуповує Skoda Kodiaq господарського автомобіліста, а значних розмірів багажним відділенням. Спочатку називалася цифра 720 літрів у похідному стані, але якщо вникнути в технічні характеристики, але дані виявляться такими. У 5-місному виконанні ви можете розраховувати як мінімум на 650 літрів об'єму, але якщо посунете задній диван вперед, потіснивши його пасажирів (але при цьому сидіти там все одно залишається можливим), то отримаєте 835 літрів! У 7-місній версії значення цього діапазону зменшуються і стають 560 і 765 літрів відповідно при складених в підлогу сидіннях третього ряду. А якщо ми їх розкладемо, то у нашому розпорядженні все одно залишаться 270 літрів! А це, до речі, багажник хетчбека B-класу! При складанні, третій та другий ряди утворюють рівну площадку, а останній за необхідності можна скласти у пропорції 40/20/40. Щоб так само вийшло в 5-місній версії, знадобиться фальшпідлога органайзер, який можна переставляти по висоті. Без нього, як у тестовому Kodiaq, при складанні другого ряду утворюється сходинка. Під фальшпідлогою виявилася докатка, але браком місця для повнорозмірної запаски цей автомобіль не страждає точно.
Але давайте ненадовго переметнемося у 7-місцеву версію та пірнемо на третій ряд! Зрушуємо та нахиляємо секцію заднього дивана, трохи спритності – і ось ми на гальорці! Безумовно, практично рівна і висока лінія даху дуже доречна при цих маніпуляціях, але сиджу я вважайте впритул по висоті, та й ногам розгулятися ніде – щоб влаштуватися доведеться трохи зрушити диван вперед. Але після невеликої оптимізації та досягнення компромісу їхати можна! Так що ці місця не номінальні, а цілком реальні. Втім, наше представництво Skoda поки що великої ставки на них не робить, звідси і вибір п'ятимісних версій для нашої групи.
Драйв
Бензиновий турбомотор, що під капотом нашого першого тестового Kodiaq такий самий, що і на Skoda Octavia A7. 150 сил потужності, 250 Ньютонів тягового зусилля, пік якого досягається вже за 1500 оборотів і простягається до 3500. Хороша полиця моменту, нічого не скажеш, особливо її перше значення! З місця кросовер рушає дуже легко і ми вирушаємо підкорювати майорські автобани та гірські серпантини. Саме на них має вирішитися питання, чи "вистачить" такого мотора Кодьяку спорядженою масою 1625 кг. Тому що поки ми їдемо в спокійних режимах та в міському трафіку, ніякої нестачі тяги не відчувається.
Але варто побажати динамічної їзди, як машину вже доведеться "підстібати", а краще одразу перейти у відповідний режим Sport. Натисканням кнопки на центральному тунелі викликаємо меню Drive Mode Select, в якому налічується аж шість режимів, включаючи Економічний та Зимовий. А в індивідуальному знаходимо чималий перелік параметрів, які можна відрегулювати, аж до жорсткості амортизаторів. У Спортивному режимі Kodiaq стає зібранішим і найголовніше довше тримає кожну передачу, даючи двигуну можливість реалізувати свій потенціал. До речі, за час тесту до роботи 6-ступінчастої коробки з двома зчепленнями у нас не виникло про жодне питання. Так що серпантинами ми мчимо бадьоро, іноді навіть обганяючи місцевих! На диво, тутешнє острівне населення не дуже любить “навалювати” по серпантинах (чи може година була надто рання?), і люб'язно пропускає нас уперед. Але й самі дороги не з легких - круті повороти доповнені звуженням дороги в невідповідних місцях і наглухо закриті стрімкими скелями. При цьому рейсові автобуси тут довші від звичайних міських!
Але навіть на найпідступніших віражах Skoda залишається прогнозованою, легкокерованою та слухняною. Точна рульова та хороша стійкість чудова підмога для активного драйву. Одкровень, звичайно, чекати не варто, але й трохи підіграти темпераментному водієві кросовер зможе. Однак, трохи "укатавшись", відчуваєш, що різкі прискорення і бадьорі обгони не так і легко даються мотору, а "ось тут" потужності хотілося б і більше! Відповідь для таких запитів у Шкоди є - це 2-літровий бензиновий турбомотор на 180 коней з крутним моментом 320 Ньютонів. Він може розігнати 5-місну версію до "сотні" за 8 секунд, що майже на дві секунди швидше, ніж наша машина (9.9 сек.) Зате для нашої версії передбачений більш гнучкий вибір: її можна замовити як з "механікою", так і з DSG6, як з переднім, так і з повним приводом. А ось топової бензинової модифікації покладено лише повний привід і DSG7.
Але не вона є найпотужнішою в лінійці силових агрегатів! Пальма першості належить дизельному Kodiaq також із 2-літровим мотором, але силовою віддачею в 190 конячок. Правда, це не допомагає йому розігнатися швидше (8.9 сек. до "сотні"), але момент, що крутить, тут чудовий - 400 Ньютоно-метрів! Ну а нас на зміні автомобілів чекав варіант трохи скромніший, але не менш цікавий: 2-літровий дизель на 150 кінських сил, 6-ступінчаста "механіка" та повний привід. Зазначу, що на даний момент пропозиція дизелів і складається з цих двох моторів, з яких для нашого можна вибирати тип приводу та коробки, а для топового – ні. Знову ж таки, тільки повний і тільки DSG7.
Поки суть та справа, вирішую перевірити один із найголовніших параметрів для кросовера – кліренс! Заявлені 187 мм не виглядають фантастикою, але своїй рулетці ми довіряємо більше. Пірнаю під передній бампер, дістаюся пластикового захисту картера, міряю – рівно 180 мм! Що ж, заведено! Тепер би ще відшукати хоч якесь бездоріжжя… Здавалося б, на невеликому (близько 100 км завширшки) гористому острові це не повинно бути проблемою, але… ні кроку! Куди б ви не мали наміру з'їхати з дороги, скрізь зустрінете табличку "приватна власність". Так що з "нормальним" оффроадом доведеться почекати до весни, коли перші Skoda Kodiaq дістануться нас.
Дизельний двигун на "механіці" особисто мені сподобався більше. Нехай момент, що крутить, доступний тут трохи пізніше (з 1750 оборотів), зате він більше майже на сто Ньютонів і становить 340 Н/м. Так що і розгони вдаються тут "соковитіше", і тягне двигун не дивлячись ні на що з самих низів без будь-яких питань і неприємних вібрацій. Але звуком все ж таки себе видає. Так само, як і пристойних розмірів зовнішні дзеркала. Так, оглядовість тут хороша за всіма параметрами, а панорамна камера, що створює картинку відмінної якості навколо автомобіля на 360 градусів, взагалі не залишає неохоплених секторів. Але на швидкості під 120 км/год стає чутний легкий шум вітру, що набігає. Повертатися в готель довелося вже темно, і поспіхом ми несподівано вискочили на платну магістраль. Не без жалю розлучившись із 5 Євро продовжуємо шлях, попутно стежачи за витратою. Поки крутилися горами, він був трохи більше 7 літрів, але за підсумком заїзду на дизельному Kodiaq вдалося зменшити цю цифру до 6.1 літра. Що цілком збігається із заявами виробника, згідно з яким наша версія у місті має споживати 6.3 літри, а у змішаному циклі 5.3. До речі, за кермом бензинової версії мій показник витрати становив 8 літрів "з хвостиком". Два літри різниці за рівної потужності, але й напевно з різницею в прайсах у майбутньому.
Захопившись цифрами, я в якийсь момент послабив пильність, але на допомогу прийшла електроніка - машина сама дотримувалася смуги, акуратно підрулюючи. Причому робити це може досить довго сама – ми потім спеціально перевірили. Крім того, Kodiaq вміє сам паркуватися, сам здавати заднім ходом з причепом (потягне 2.5 тонни), екстрено гальмувати у разі небезпеки і стежити за тим, як ви виїжджаєте заднім ходом з паркування, гальмуючи, помітивши поперечний рух.
Підбиваємо підсумки
Загалом новий Kodiaq кмітливий, практичний і амбітний – він явно готується до успіху своїх легкових молодших братів. Що ж, поки що в нього для цього є всі козирі! І витрачати їх доведеться праворуч і ліворуч, бо конкурентів хоч греблю гати. Незважаючи на те, що Skoda Kodiaq вийшов трохи позакласовим, у чому одна з його переваг, головними його опонентами стануть представники класу С-SUV.
Невідомим у рівнянні залишається лише одне – ціна. А скільки запросять за нову Skoda Kodiaq поки що залишається для нас загадкою. Але ж не для європейців! Німецькі прайси, наприклад, вже відомі – від 25.490 Євро за комплектацію Active з мотором 1.4 на 125 сил, "механікою" та моноприводом. Але товарних машин навіть у Старому Світі наразі немає. Першими їх отримає у лютому 2017 року Чехія та Німеччина, до нас черга дійде у березні-квітні. Отоді й влаштуємо новачкові рандеву!